Dnia 17 grudnia 2024 roku informacje o zamówieniu publicznym na prace projektowe i budowlane związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 318 ukazały się w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zamówienie, publikowane przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu, dotyczyło fragmentu trasy prowadzącej od Srebrnej Góry do Bielawy Zachodniej, mierzonych od kilometra 12,380 do kilometra 24,300.
Proces otwarcia ofert nastąpił niecałe dwa miesiące później, 26 lutego 2025 roku. W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęło łącznie dziewięć propozycji cenowych. Znajdujące się w ich składzie ceny oscylowały pomiędzy najniższą propozycją – 41.078.310 złotych, a najwyższą, wynoszącą 61.936.101,42 złotych. Co istotne, żadna z ofert nie przekroczyła maksymalnego budżetu przeznaczonego przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu na realizację tego zadania, który wynosił 67.094.585,94 zł brutto.
Obecne działania koncentrują się na etapie oceny formalnej wszystkich dokumentów złożonych w ramach ofert. Ten proces powinien zostać zakończony w drugim kwartale bieżącego roku. Po jego zakończeniu nastąpi podpisanie umowy z firmą, która zaproponowała najbardziej korzystne warunki.