Nadchodzi reaktywacja linii kolejowej Srebrna Góra–Bielawa Zachodnia: Otwarte oferty w przetargu na projekt

W obliczu realizacji planu odbudowy linii kolejowej Srebrna Góra–Bielawa Zachodnia, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) przyjmuje oferty w ramach przetargu na projekt i realizację prac budowlanych. To jest najnowszy etap w strategii walki z komunikacyjnym wykluczeniem w naszym regionie.

Proces przetargowy skupił uwagę dziewięciu przedsiębiorstw, które przedstawiły swoje propozycje wykonania robót za ceny znacznie niższe od zaplanowanego pierwotnie budżetu. DSDiK planowała przeznaczyć na ten projekt kwotę 67,09 mln zł brutto, jednak najniższą ofertę zaproponowała firma LWZ – na poziomie 41,08 mln zł.

Z drugiej strony, najwyższą ofertę zgłosiła firma Trakcja, która oszacowała koszt swojej pracy na 61,94 mln zł. Ostateczne wybór wykonawcy nie zostanie podjęty tylko na podstawie ceny, która stanowi 60% oceny, ale również okresu gwarancji, który ma wagę 40% w procesie decyzyjnym. Wszystkie zainteresowane firmy zaproponowały maksymalny okres gwarancyjny, który wynosi 60 miesięcy.